قوانین و مقررات

(آخرین بروزرسانی: ۲۵/۰۱/۱۳۹۹)

(بروزرسانی پیشین: ۱۴/۰۹/۱۳۹۳)

 

با استفاده شما از امکانات وبسایت، ما این چنین استنباط خواهیم کرد که شما قوانین پرشین فریلنسر را بدون قید و شرط پذیرفته‌اید و آنها را رعایت می‌کنید. این قوانین و شرایط از دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ اجرایی می‌باشد.

در صورتی که با این قوانین یا قسمتهایی از آن مخالف هستید، نباید از این سایت استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است تمام یا بخشی از حساب کاربری شما مسدود شود.

اصلاح قوانین

پرشین فریلنسر ممکن است در هر زمان، تمامی یا بخشی از این قوانین را بدون اطلاع قبلی اصلاح کند. اصلاحیه‌ها از زمان ثبت در سایت معتبر می‌باشند.

 واجدین شرایط

تمامی کاربران اینترنتی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند از امکانات پرشین فریلنسر استفاده کنند به استثنای اشخاصی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام می‌باشد.

راهنمایی سریع کاربران

  • خدمات ارائه شده در پرشین فریلنسر با قیمت‌های ثابت، یا با توافق میان کارفرما و فریلنسر یا به صورت ساعتی ارائه می‌شود. تمامی این خدمات در این قوانین و شرایط تحت عنوان “پروژه” نامیده می‌شود.
  • با آغاز یک پروژه، کارفرما (برون سپار) مبلغی را به عنوان بیعانه نزد پرشین فریلنسر پرداخت می‌کند و کارفرما باید تمامی شرایط و موارد الزامی مربوط به پروژه را پیش از آغاز پروژه به فریلنسر مربوطه اعلام نماید.
  • فریلنسر موظف است در بازه های زمانی منظم میزان پیشرفت پروژه را به کارفرما اطلاع دهد و تمامی پیامهای کارفرما را ظرف یک (۱) روز کاری پاسخ دهد.
  • فریلنسر موظف است پروژه را مطابق با زمان بندی توافق شده با کارفرما تحویل دهد. در صورت تاخیر در تحویل پروژه رتبه فریلنسر کاهش خواهد یافت و تکرار در تاخیر موجب جریمه شدن فریلنسر می‌گردد.
  • پیمانکاران موظفند که پروژ ه ها را به صورت کامل انجام دهند و کارفرمایان باید هزینه مربوط به پروژه خود را که توسط فریلنسر انجام می‌شود، پرداخت نمایند. کاربرانی که موجب لغو یا بازپس گیری پول شوند، بدون دلیل جریمه خواهند شد. در صورتی که کارفرما از نتیجه نهایی کار توسط یپمانکار راضی نباشد، باید فرصتی دوباره به فریلنسر دهد تا کار خود را اصلاح نماید و نواقص موجود را برطرف نماید.
  • بلافاصله پس از تکمیل پروژه، فریلنسر درخواستی را مبنی بر دریافت هزینه ثبت خواهد کرد که طی آن مبلغ بیعانه به حساب او باید انتقال یابد. پیمانکاران نباید پیش از تکمیل پروژه درخواست هزینه کنند. کارفرمایان باید در طول مدت حداکثر ۷ روز هزینه کامل را پرداخت نمایند.
  • تمامی هزینه های مربوط به پروژه های انجام شده، باید از طریق پرشین فریلنسر پرداخت شود مگر در شرایطی که با مدیریت پرشین فریلنسر هماهنگ شود؛ هرگونه تلاش برای پرداخت این هزینه ها در خارج از پرشین فریلنسر منجر به دست کم تعلیق حساب کاربری می‌شود. کاربران باید در صورت اطلاع از هرگونه تلاش برای پرداخت در خارج از پرشین فریلنسر توسط کارفرما یا فریلنسر، این موضوع را به پرشین فریلنسر گزارش دهند.
  • وقتی که پرداخت به طور کامل انجام شود، کارفرمایان مالک تمامی حقوق مربوط به پروژه انجام شده هستند.
  • مسئولیت هر گونه خطا و یا نقص در فایل‌های تحویلی و یا کارهای انجام شده بر عهده فریلنسر است و پرشین فریلنسر در این زمینه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • کارفرما در هر پروژه موهف است پیش از تکمیل و نهایی کردن پروژه، تمامی جوانب مربوط به پروژه اجرا شده را بررسی نماید و در صورت وجود نقص یا خطا و یا اشکال در کار نهایی، موظف است به فریلنسر اطلاع دهد.
  • فریلنسر موظف است خطاهای گزارش شده توسط کارفرما را در اسرع وقت (حداکثر ۷۲ ساعت) و در پروژه‌های فوری (حداکثر ۵ ساعت) اصلاح نماید. در غیر این صورت و چنانچه کارفرما مدعی شود، پرشین فریلنسر این حق را دارد که تمام یا بخشی از هزینه پروژه را به کارفرمای ناراضی عودت دهد.
  • در پروژه‌هایی که کارفرما یا فریلنسر به اختلاف می‌رسند، پرشین فریلنسر هیچگونه مسئولیتی ندارد و تنها تلاش می‌کند تا به عنوان یک میانجی، به حل و فصل مشکلات بر اساس شواهد موجود بپردازد.

کاربران وب سایت

کارفرما

شخص یا سازمانی که پروژه‌ای در پرشین فریلنسر ثبت می‌کند، کارفرما یا برون سپار نامیده می‌شود.

پیمانکار (فریلنسر)

شخصی که پیشنهادهای خود را برای انجام پروژه ارسال می‌کند یا پروژه ای را می‌پذیرد و انجام میدهد فریلنسر یا پیمانکار نامیده می‌شود.

 

حساب های کاربری

 

  • برای استفاده از پرشین فریلنسر، هر کاربر باید یک حساب کاربری در سایت ثبت نماید، اطلاعات کامل و دقیقی را ارائه کند و به طور پیوسته حساب کاربری خود را روزآمد نماید. روند ثبت نام برای کارفرما و فریلنسر مشابه است.
  • حساب های کاربری باید به صورت شخصی باشد، اما کاربران می‌توانند تحت عنوان یک شخص، شرکت یا دیگر نهاد حقوقی (ثبت شده یا ثبت نشده) در وبسایت فعالیت نمایند.
  • کاربران نمی‌توانند بیش از یک حساب کاربری داشته باشند. اما یک فریلنسر می‌تواند یک حساب کاربری ویژه کارفرمایی داشته باشد. و یک کارفرما نیز می‌تواند یک حساب کاربری ویژه پیمانکاری داشته باشد.
  • اطلاعاتی که کاربران در پروفایل عمومی خود ارائه می‌کنند باید مطابق با خط مشی‌های ثبت پروفایل در پرشین فریلنسر باشد.
  • پرشین فریلنسر این حق را برای خود قائل است که دسترسی شما به حساب کاربری‌تان را به صورت موقت یا به مدتی نامعلوم مسدود و یا قطع نماید، به دیگر کاربران در مورد اقدامات شما اخطار دهد یا یک اخطاریه صادر کند، اگر:

الف) این قوانین و شرایط و خط مشی های مربوطه را نقض کنید؛

ب) ما قادر نباشیم صحت اطلاعات ارائه شده توسط شما را احراز نماییم یا تایید نماییم؛

ج) ما به این نتیجه برسیم که اقدامات شما ممکن است باعث خسارت یا دین حقوقی برای کاربران یا ما می‌شود.

  • کاربران شخصا مسئول هرگونه فعالیتی هستند که تحت حساب کاربری آنها انجام می‌شود، مگر در صورتی که نتیجه شرایطی باشد که از کنترل آنها خارج است (همچون هک شدن یا در شرایطی که شخص دیگر رمز عبور آنها را دزدیده باشد). کاربران نمی‌توانند حساب کاربری یا سایر اطلاعات ثبتی شخص دیگری را در سایت استفاده نمایند.

 

ارسال و دریافت پیام

  • سیستم ارسال و دریافت پیام در پرشین فریلنسر به منظور مذاکره در مورد پروژه ها و یا ارسال فایل های مربوط به پروژه ها می‌باشد.
  • هیچ کاربری نباید از طریق این سیستم اطلاعات تماس خود را اعم از ایمیل، شماره تلفن و یا آدرس وبسایتی را ارسال نماید.
  • در صورت مشاهده این تخلف، یک اخطار از سوی وبسایت دریافت خواهید نمود و در دفعات بعدی بدون اطلاع شما، ممکن است حساب کاربری شما مسدود شود.

 

پرداخت ها و امور مالی

  • در حال حاضر تمامی امور پولی و پرداخت‌ها در پرشین فریلنسر از طریق درگاه پرداخت اینترنتی شرکت “به پرداخت ملت” صورت می‌گیرد و این بخش تابع قوانین اعلام شده از سوی شاپرک و شرکت به پرداخت ملت می‌باشد.
  • به هنگام استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی پرشین فریلنسر به صفحه‌ای ارجاع داده می‌شوید که مربوط به بانک ملت است و در آن عنوان وبسایت ما “پرشین فریلنسر” ذکر شده است.
  • گاهی اوقات ممکن است به دلیل نقص در سیستم درگاه پرداخت اینترنتی، مبلغی از حساب شما کسر شود اما وب سایت نتواند تاییدیه پرداخت را نمایش دهد. در این موارد حتما تصویر صفحه اینترنتی و خطای مورد نظر را تهیه کنید و همراه با مستندات بانکی، به ایمیل ما ارسال نمایید و یا با بخش پشتیبانی وبسایت تماس حاصل نمایید.
  • کلیه پرداخت و تراکنش‌های مالی انجام شده در وبسایت، در پایان هر ۲۴ ساعت شبانه روز به حساب بانکی ما وارد می‌شود. بنابراین زمانی که “درخواست برداشت وجه” می‌کنید، دست کم ۲۴ ساعت به ما مهلت دهید تا مبلغ را به کارت یا حساب بانکی شما منتقل کنیم.
  • در صورتی که امکان استفاده از کارتهای بانکی عضو شتاب (ویژه بانک های ایران) را ندارید، می‌توانید از طریق Paypal پرداخت های خود را انجام دهید.
  • مبنای تعرفه‌ها و قیمت در پرداخت‌های دلاری Paypal تبدیل تعرفه‌های ریالی به دلار روز می‌باشد.
  • کارمزد بانکی Paypal برعهده شما می‌باشد.

 

  • استفاده از درگاه پرداخت Paypal تنها به کاربران خارج از ایران توصیه می‌شود.

 

نیاز به کمک دارید؟ با ما گفتگو کنید